We're always looking for ways to make better. Have an idea? See something that needs fixing? Let us know!

Bahrain: The Media
Country Study > Chapter 5 > Government and Politics > The Media


In 1965 the government issued a press law that required all newspapers to be licensed by the Ministry of Information before beginning publication. The same law regulated the contents of reports that could be published, prohibiting, for example, articles deemed offensive to the reputation of the ruling family or harmful to national security. Violations could result in the suspension of a publishing license and prosecution.

In 1993 Bahrain had two daily Arabic newspapers, Al Ayam (The Days) and Akhbar al Khalij (Gulf News), which had a combined circulation in excess of 45,000. In addition, there was one English-language paper, the Gulf Daily News, with a circulation of 11,500. Several weekly and monthly periodicals also are published.

Data as of January 1993

Last Updated: January 1993

Editor's Note: Country Studies included here were published between 1988 and 1998. The Country study for Bahrain was first published in 1993. Where available, the data has been updated through 2008. The date at the bottom of each section will indicate the time period of the data. Information on some countries may no longer be up to date. See the "Research Completed" date at the beginning of each study on the Title Page or the "Data as of" date at the end of each section of text. This information is included due to its comprehensiveness and for historical purposes.

Note that current information from the CIA World Factbook, U.S. Department of State Background Notes, Australia's Department of Foreign Affairs and Trade Country Briefs, the UK's Foreign and Commonwealth Office's Country Profiles, and the World Bank can be found on

Bahrain Main Page Country Studies Main Page

Section 40 of 54


Click any image to enlarge.

National Flag

(BD) Bahraini Dinar (BHD)
Convert to Any Currency


Locator Map